Hvem vi er

Visjon:
Vi skal gjennom å bedre kundenes lønnsomhet være en trygg, morsom, utviklende og lønnsom arbeidsplass. 

Forretningside:
Vi skal skape trygghet, trivsel og lønnsomhet gjennom pålitelige og skreddersydde drifts- og ledelsesverktøy for hoteller og restauranter

Verdier:

  • Skape verdier
  • Skape fornøydhet og glede
  • Være ydmyke
  • Være til å stole på
     
Om SPI

Historie:

Systempartner International as (SPI) ble etablert i 1991, og var en avlegger av Scanvest Olivetti. Selskapet var gjennom «Hotelguide» på den tid en ledende leverandør av hotellsystemer. Hotelguide ble avløst av «Spirit» som fortsatt finnes på enkelte hotell i kongeriket.

I 1996 startet et samarbeid med protel, som var det første Windows-baserte hotellsystemet på markedet. Siden har protel blitt et stadig viktigere produkt, og er i dag vårt hovedprodukt. 

Gjennom en fusjon med Sulcus kom også kassesystemer inn som en viktig del av virksomheten, og i dag er vår samarbeid med svenske Pluto Systems en viktig del av virksomheten.

Vi består i dag av to selskaper, et AS i Norge og et AB i Sverige, men forsøker i størst mulig grad å fungere som en virksomhet med overlappende kompetanse og arbeidsoppgaver på tvers av de juridiske enhetene.

Totalt har vi i dag ca. 150 hotellkunder i Norge, Sverige og Danmark, mens vi har ca. 500 svenske og norske kunder på vårt kassesystem.
Vår utviklingsavdeling utvikler både egne applikasjoner og tilpasser våre hovedprodukter til skandinaviske kunders behov. 

Vi leverer løsninger


  • øke kundens lønnsomhet
  • leverer løsninger som kan skreddersys kundens behov
  • dyp og bred kompetanse innen IT og hotell- og restaurantdrift
  • support 24/7/365

Vår oppgaver er å skape en best mulig løsning for ditt behov. Det finnes ikke ET enkelt standardprodukt som løser kundens behov! Alle kunder er unike – og vår oppgave er å «skru sammen» en god løsning til DERES behov! Du får ikke fartsressursene til en Ferrari, komforten til en Citroen og lastekapasiteten til en semitrailer i en og samme bil!

Kundens behov er avgjørende for hva som er en god løsning – ikke om kunde passer inn i «standardpakken».

Vår programvare er IKKE ferdige standardpakker som kunden skal passe inn i.

Vår filosofi er at KUNDEN ER I SENTRUM, og vi må sammen med kunden «skru sammen» en løsning som i størst mulig grad tilfredsstiller kundens behov.

Vår programvare er så fleksibel at vi kan sammen med kunden kan tilpasse oppsettet slik at små hoteller på under 30 rom fungerer like bra som ca. 60 hoteller samlet i en stor felles database.

Dette kan vi gjøre fordi vi har kompetente medarbeidere, og ikke minst fordi programvaren er slik at vi sammen med kunden innenfor et overordnet rammeverk kan definere løsningen slik det er mest hensiktsmessig for kunden. Det kan du ikke gjøre med et standardprodukt!

 

Hvorfor vi gjør det vi gjør:

Vår hovedmotivasjon er å hjelpe kundene til gode løsninger – og å bidra til å gjøre dem fornøyd.
Da tjener kundene penger og blir blide, og vi får gode venner og ambassadører….

Hva har vi egentlig å selge?

  • Trygghet, driftssikkerhet
  • Sterke produkter

 

Noen av våre kunder:

logo

HOLMEN FJORDHOTELL

LES MER
logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo

logo